lördag 19 juli 2014

Folkbokförd

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Maria Erikssons födelsedag. Hurra hurra hurra för Maria idag. 
Igår var ingen vanlig dag för igår var det Maria Wernersons födelsedag. Hurra hurra hurra för Maria igår. 
Har undrat hur lång tid det skulle ta och har de senaste dagarna loggat in mig på Skatteverket i hopp om att det ska stå Linda Gustafsson. Idag stod det äntligen det. Känns mer på riktigt då. I och med det loggade jag in mig på några andra ställen och ändrade mitt efternamn. På måndag får jag gå till banken och beställa nya bankkort. 
Måste berätta om vilken underbart duktig dotter jag har. Sedan hon började tutta på nappen somnar hon hos mig på kvällen och jag kan bära in henne i sängen och hon fortsätter sova så gott. Ikväll har jag tack vare det fått nästan 2 timmar egentid vilket jag är väldigt tacksam för. Har suttit och planerat inför Elviras dop och Antons födelsedag. Har tittat på bilder med tårtor för att få inspiration. Ska ge mig på att försöka göra lite olika blommor i sockerpasta någon dag. Ser att man kan göra väldigt fina blommor ganska enkelt. Det är väl bara att öva antar jag. Har beställt lite grejer från kakburken.se idag. Beställde en smoother och en kavelmatta. Smoothern har man för att få en fin jämn yta på tårtan och mattan är för att kavla ut sockerpasta på och på så vis slippa massa extra florsocker. Hoppas det blir bra. Egentligen ville jag ha en annan matta men den var för dyr. Ska köpa den nångång när jag känner mig rik. 
Imorgon hoppas jag svärmor och svärfar kommer hit och väljer ut vilket kort de vill ha så att jag kan beställa bilder sedan. Det är många foton hit och dit som ska beställas. Förstoringar, till Gun, till mamma och pappa osv. Sedan ska det va foton till Elviras album och vårat album. Nya foton till klockan... Ja ni fattar va?
Var en sväng på godisaffären i Gunnebo förut också och hämtade massa tomma godislådor. Ska ju snart sätta igång att baka massa kakor och då funkar de jättebra som kakburkar. Var på Willys också och handlade. Köpte lite av alla bakgrejer jag behöver så det inte ska bli så mycket på en gång sen. Köpte bland annat 10 kg vetemjöl och 4 kg socker. Det räcker nog en bit. Kommer att baka en hel del. Har hittat massa nya spännande recept som jag ska prova. På så vis är det bra att det ska bakas till två tillfällen. En chans för mig att verkligen få baka massor. Hoppas bara att Maria vill hjälpa till lite. Är ju inte så lätt alltid när man har en liten hungrig Elvira. Men det ordnar sig nog. 
Maria W. var här en sväng idag och tittade på foton från bröllopet. 
Nu har vi två fruktansvärt irriterande nattfjärilar i sovrummet som håller på att studsar i taket. Hoppas jag kan somna ändå. 
God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar