lördag 26 juli 2014

Varmt som...

Jag vet att man inte ska klaga på värmen men nu är det nästan på gränsen till för varmt. Jag klarar mig rätt bra, Daniel är lite slöare än vanligt, Anton verkar det inte bekomma alls. Elvira vet jag inte. Tycker inte hon är extra gnällig eller så. Tycker hon sover lite mindre än vanligt på dagarna. Vet inte om hon tycker det är för varmt så hon har svårt att slappna av.
Igår var vi vid badplatsen i Överum och badade med Jocke, Sofie och alla ungar. Det var så himla skönt. Idag har vi inte orkat. Satt i soffan och plågades en bra stund. Provade att gå ut och faktiskt, i skuggan där det blåste lite var det helt underbart. La ut en filt i gräset och spenderade ett bra tag där. Märkte tydligt att Elvira också tyckte om att ligga där i bara blöjan.
Grillade lite ikväll när det svalnat av lite. Faktiskt tyckte jag att det var något svalare ute ikväll än igår kväll. Kanske vant mig med värmen. Suttit och färgat sockerpasta brun ikväll framför tvn och Die Hard -Hämningslöst. Färgade 2 olika bruna nyanser häromdagen och en idag. Ska göra en beige, en grå och fyra olika gröna nyanser också. Anton fyller år snart och vill ha en Minecraft-tårta. Har tänkt utforma den som ett jordblock. Får se hur det går med det. Har massor att baka också men i denna värmen vägrar jag hålla på. Hoppas det blir lite svalare någon dag så jag får något gjort. Har ju massa nya recept som jag vill prova. Och en del gamla klassiker! Har lånat hem mamma och pappas hushållsassistent idag. Eventuellt kommer det bli något svalare imorgon. Några regnskurar och åska. Regn skulle verkligen behövas. Gräsmattan är så torr att den fläckvis gör ont att gå på.
Nu vill Daniel att jag ska komma och lägga mig.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar