onsdag 6 augusti 2014

Harry Potter

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här. Har haft fullt upp sista tiden tycker jag. Håller på att förbereda inför Antons födelsedag och Elviras dop. Har bakat massa kakor. Älskar att baka men det är inte jättelätt med en unge som bara vill vara hos sin mamma hela tiden. Hon somnar, jag sätter igång att baka något, hon vaknar efter 5-10 minuter och är jätteledsen. Tyvärr är det bara mamma som duger då. Trots detta har jag hittills fått ihop 13 sorter. Till Antons kalas är jag nästan klar. Till Elviras dop fattas fortfarande några sorter. Har gjort nästan bara sorter som jag aldrig bakat förut. Lite experiment. Det är kul. Någon sort tyckte jag inte blev bra så den tänker jag inte bjuda på.
Nu fasar jag inför att baka Antons tårta. Ska göra en tårta som ser ut som ett jordblock från spelet Minecraft som är ett av Antons favoritspel just nu. Den ska vara 4 olika bruna, 4 olika gröna och 1 grå nyans. Ska sedan skära ut av dessa nyanser 1x1 cm kvadrater och täcka kanter och ovanpå med. 16x16 rutor per sida. Det är 1280 små kvadrater som ska på plats. Blir tjutfärdig bara jag tänker på det. Hoppas jag kan få ihop det. Vad gör man inte för barnen?! Ska nog börja imorgon och förbereda kanterna.
Idag har jag varit med Maria i Norrköping på Harry Potter - The Exhibition. Det var jättekul? Häftigt att se kläder och sånt som var med i filmerna. Glad att jag hann dit innan utställningen slutade.
Imorgon ska jag till stan och handla det sista till Antons kompiskalas på lördag.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar