lördag 16 februari 2013

En riktig jävla schlager

Det var den dagen det. Gick upp strax före nio. Gjorde mig klar för Melodikryss och tvätthög till tio. Det var ju bara det att på grund av VM i slalom var Melodikrysset framflyttat en timme. Så det blev tvättvikning och slalom istället. Löste krysset i alla fall sedan.
Handlade lite och sedan har jag gjort tårta i eftermiddag. Den blev ju inte vacker. Men övning ger färdighet. Det var jättefin tills jag skulle lägga på locket och det gick sönder. Det sprack på fler ställen. Vet inte om jag kavlade för tunt. Antagligen gjorde jag det. Lagade lite hit och dit och resultatet duger. Blir bild imorgon. Kanske. Huvudsaken är att den är god. Bakade lite hallonmuffins och blåbärsmuffins också. Till Anton mest eftersom jag har choklad i tårtan och han inte gillar det.
Ikväll har vi som vanligt sett på melodifestivalen. Jag satte mina tips på Eddie Razaz och Martin Rollinski. Daniel satsade på Ravaillacz och Janet Leon. Jag fick 1 poäng för att Martin Rollinski gick till andra chansen. Daniel fick 2 poäng för Ravaillacz som gick direkt till final. Den låten var faktiskt himla rolig. Gillade den skarpt. Martin Rollinski var också bra, kanske för att det lät väldigt mycket som Modern Talking. Någon som håller med??
Imorgon styr vi kosan norrut MIT Oxelösund. Det blir att bära kartonger tills vi kräks. Det värsta är att Daniel känner sig halvsjuk. Blir det värre kommer inte han kunna följa med och då blir det jobbigare för oss andra. Hoppas han klarar sig.
Nu sätter jag väckarklockan på 6.30 och säger god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar