onsdag 20 februari 2013

Skridskodisco

Idag hade jag ett väldigt kort arbetspass mellan 13-16. Vi hade arbetsplatsträff så det var inte alls betungande. Sitta och lyssna.
Efter jobbet var Carina här med deras dator som tydligen bråkat. För mig funkade den och jag kunde inte hitta några fel alls. Konstigt.
Ikväll var det skridskodisco på Tjustvallen. Det var massa folk där och åkte. Anton ville åka med både mig och Daniel så vi packade med våra skridskor. När vi kom dit insåg vi dock att det var hjälmtvång och varken jag eller Daniel hade någon hjälm. Typiskt. Anton blev jätteledsen och ville inte åka. Till slut kom det fram en räddande ängel och lånade ut en hjälm till Daniel så han åtminstone kunde åka med Anton. När de väl kom ut struntade Anton i Daniel och gav sig iväg på egen hand. Han hittade Neo som också var där så de åkte lite tillsammans. Daniel fick skitont i fötterna. Det är ju något som hör till när man inte är van. Men han kunde ju åka i alla fall. Anton var jätteduktig. Han har ju inte åkt mycket alls men klarade sig himla bra. Har sprang på isen istället för att åka men det är ju alltid en början. Sedan ramlade han hela tiden men vad gör väl det. Han brydde sig inte.
Nu har vi lovat honom att åka till Tjustvallen fler gånger så att vi kan åka allihop så imorgon blir det att åka på hjälmjakt.
När vi kom hem var jag så där genomfrusen. Jag var överlycklig när jag insåg innan vi åkte att jag kunde ha mina termobyxor som hängt oanvända i 13 år i källaren. Med dem på mig frös jag inte om benen. Dock blev tårna ganska kalla efter ett tag trots vinterstövlar. Men jag klarade mig bra.
Jag tappade upp ett skållhett bad och lade mig i så blodet blev varmt igen. Skönt!!
Sett på film ikväll. Road to perdition. Den var väl så där halvbra.
Imorgon är jag ledig och då får det bli en sväng till stan och lite städning.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar