tisdag 19 februari 2013

Snöstorm, vad är detta???

Vaknade vid 9-tiden imorse. Gick upp och tittade ut genom fönstret för att se hur snön bara yrde omkring. Huh!! Det var ju inte riktigt det jag ville se. Jag vill ju ha solsken och takdropp. Min energi sjunger verkligen på sista refrängen känns det som och när våren väl gör entré ska jag njuta av det varje sekund. Jag tror aldrig jag längtat så mycket efter våren som jag gör just nu. Vintern har varit lång, alldeles för lång. Om lite mer än en månad är det påsk. Då ska väl snön vara borta i alla fall. Jag kommer inte ihåg när det var men deg var inte allt för många år sedan som jag fyllde år på påskafton och vi satt i kortärmat på mamma och pappas altan och målade ägg. Det var helt otroligt. I år är påsk en vecka senare än det var då men det känns väldigt avlägset. Men man kan ju alltid hoppas.
Jag har jobbat ikväll och det gick jättebra! Lugnt och skönt. Det behövs ibland.
Köpte ett halvkilo räkor innan jobbet som jag frossade i mig när jag kom hem. Det är så gott! Undra om man kan leva på bara räkor? Kanske skulle bli lite tjatigt.
Ikväll kände jag för att se på någon bra film men jag hittade ingen på någon kanal så då gick jag och lade mig istället. Bättre lycka nästa gång!
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar