tisdag 24 september 2013

Ett år senare.

Idag är det exakt ett år sedan Daniel och jag satte oss i bilen och han körde mig in till stan, till sjukhuset. Kvällen innan min operation blev jag inlagd. De tog massa prover och jag fick väga mig. Sov ganska dåligt den natten kommer jag ihåg. Kommer också ihåg att kirurgen kom in och frågade om jag verkligen ville göra den stora operationen. Jag tyckte inte om hur han frågade för det lät nästan som om han hoppades att jag skulle ha ångrat mig. Men det hade jag inte. Tji fick han.
Ett år sedan. Då stod vågen på 124,8 kg. Idag stod den på 84,9. Det är lite skillnad det! Jag är hur nöjd som helst. Det har gått så bra.
Ett år senare och nu är det en bebis på gång vilket var ett av mina mål med hela operationen. Det är bara toppen.

Känner att min energi sakta men säkert är på väg tillbaka. Är inte alls lika trött längre som jag varit innan.
Ikväll tog jag till och med med mig Daniel och Anton på en liten promenad. Ingen lång men en liten sväng. Det var skönt. Anton gillade det och var totalt superbusig och skrattade så han till slut fick hicka. Vi stannade en stund i lekparken innan vi gick hem igen.
Är sugen på att sticka något men vet inte riktigt vad. Får se om jag kommer på nåt.
Igår var jag hemma från jobbet eftersom Anton mådde lite dåligt på morgonen. Han kände sig hostig och febrig och tyckte inte att han kunde gå till skolan. Men det var bara på morgonen. Ju längre dagen hick så blev han piggare och piggare så idag fick han gå till skolan igen.
Han har haft hälsosamtal idag. Jag var med och lyssnade lite också. Först var han superblyg och sa ingenting men efter ett tag blev det bättre och han svarade på skolsköterskans frågor. Han berättade att skolmaten är supergod och att pannkakor är favoriten både i skolan och hemma. Han berättade att matte är kul och att han inte drömmer några mardrömmar men att han gjorde det när han var mindre. Han fick mäta och väga sig. 118 cm lång och 22 kg. Som avslutning fick han kolla synen också och han såg allt helt perfekt. Så det gick bra.
Imorgon ska jag nog ta en tur till stan och handla lite. Behöver fylla på kylskåpet lite. Sedan börjar jag jobba klockan 16.
Om jag orkar och har lust ska jag försöka ta lite före och efter bilder på mig. Är själv nyfiken på hur stor skillnad det kan vara efter ett år.
God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar