tisdag 10 september 2013

Ultraljud

Idag har vi då varit på ett nytt ultraljud. Förra gången hade hon ju svårt att hitta rätt. Den här gången hann hon knappt sätta "dopplern" mot magen förrens jag såg något som skuttade till. Så skönt att se att allt såg bra ut. Den har växt precis enligt mallen och hon fick fram att den var 12+3 dagar. Enligt min uträkning är den 12+2 så det stämmer ju rätt så exakt. Hon fick fram förlossningsdatum 21/3. Jag har ju via massa internetsidor fått fram både 22/3 och 23/3 så jag håller nog kvar på 22/3.
Det var en vild bebis i alla fall den rörde sig hela tiden. Sprattlade på benen, lyfte armarna och vred hela sig fram och tillbaka. Det var skönt att se. Nu är det bara att vänta tills jag faktiskt kan känna sprattlet också. Nästa ultraljud är inplanterat den 6/11 så dit är det långt.
Frågade om hur stor risken är att något skulle gå fel nu och barnmorskan sa att den risken är minimal. Hon har inte varit med om något så sent missfall på flera år. Det vanligaste är tydligen att det händer något vecka 7-8 som sedan upptäcks vid detta tidiga ultraljud. Men eftersom allt såg bra ut tyckte hon inte att jag skulle oroa mig för det. Skönt!!!
Imorgon jobbar jag 7-15. Anton får vara hemma från skolan imorgon också. Farmor kommer hit och passar honom nedan Daniel sover. Det blir ju bra!
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar