söndag 29 september 2013

Oj vad helgen gick fort.

Tre dagar har jag varit ledig nu. Tre dagar som sprungit förbi som en 100-meterslöpare. Swisch. Kan väl inge påstå att jag gjort något direkt vettigt heller. Jag har nämligen haft ont i huvet mest delen av helgen. Ver inte varför men har mina misstankar om att det beror på för mycket sömn och för lite frisk luft.
I fredags betalade jag våra räkningar i alla fall. Det är så trist. Pengarna bara flyger iväg. Visst är det bra att ha värme, el och telefon men det hade varit ännu bättre om man slapp betala för det. Eller hur?
På kvällen hade vi fredagsmys och tittade på Idol förstås. Tyckte nog att det var fel person som fick åka hem, men sånt är livet. De bästa är ju kvar i alla fall.
I lördags var vi i stan och handlade massa mat. Har fyllt på frysen till bristningsgränsen och hoppas att vi klarar oss ett bra tag.
Vi grillade på kvällen. Bäst att passa på nu innan det blir svinkallt.
Idag tog vi en promenad på förmiddagen vilket gjorde underverk för mitt huvud. Kände att jag hade en rejäl brist på frisk luft. Det var så skönt i solens sken. Kändes nästan som en vårdag.
Gjorde något till middag idag som jag aldrig gjort förut. Något jag blev akut sugen på häromdagen. När det akuta suget kommer brukar jag ringa till mamma och pappa och se om inte de också var lite sugna på det till söndagsmiddag. Dillkött. Mums. Hittade ett recept på nätet och gjorde enligt det men bytte ut några ingredienser eftersom det var några jag saknade. Använde till exempel kryddpepparkorn istället för vitpepparkorn. Hur som helst så blev det väldigt gott som tur var. Daniel gillade och jag gillade men inte Anton som vanligt. Ända maten som jag lagar till honom som duger är plättar och ugnspannkaka. Kräsna unge. Nä, han gillar skolmaten bättre.
Imorgon är det dags att dra igång en lång arbetsvecka. Jobbar nu måndag till fredag. Fem dagar i rad. Som tur är är tre av dagarna korta dagar. Börjar med den längsta och jobbigaste imorgon. 6.45-16.00.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar