onsdag 2 oktober 2013

Sugen på Ullared!!

Har nu gjort 3 dagar av min 5-dagarsvecka. Känns bra att mer än hälften är gjord. Har från och med måndag med mig en elev också. En tjej som går första terminen på omvårdnadsprogrammet. Det blev ingen bra start för henne i måndags morse för allt som kunde strula strulade kändes det som. Men efter en betydligt lugnare kväll igår och en lugn förmiddag idag kände hon sig lite lugnare.
Haft möte på eftermiddagen idag och pratat om kontaktmannaskap bland annat. Tyckte det var ett bra möte. Ska ha ett möte till nästa onsdag och det lär gå åt för det kändes bara som om vi kom en liten bit på vägen idag.
Jag köpte en hjärtljudsdoppler av en kille som sålde den på blocket. Fick hem den igår och har provat lite grann. Har inte lyckats hitta något vettigt ljud än. Men jag är inte särskilt orolig för det. Jag vet att det kan vara svårt. Och jag har ju tydligen bakåtlutad livmoder så jag kanske skulle prova i ryggen i stället :). Nä, jag tänker försöka igen om någon vecka eller så. Då kanske jag lyckas bättre.
Är så dödligt sugen på att åka till Ullared nu. Problemet är bara att hitta något fungerande datum. Jag vill inte åka förrens jag gjort nästa ultraljud den 6/11. Mamma måste åka före den 14/11 för då ska hon operera ryggen. Helgen däremellan är ju mamma och jag lediga men då jobbar givetvis Maria. Det är inte lätt. Det blir svårt att få ihop det när Maria inte fått samma helger som oss. Vi är ju aldrig lediga samtidigt då. Vi får se hur det löser sig.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar