fredag 4 januari 2013

Fynd!

Gick upp vid 9 imorse och gjorde oss i ordning. Kom iväg till stan vid ca. 10.15. Ganska godkänt. Handlade massa mat på Willys. Det gick på runt 1600:- så nu slaviskt väl klara oss ett tag.
Svängde förbi Ö&B på väg hem för att se om de hade några fodrade gummistövlar eftersom Antons vinterkängor suger åt sig vatten nu när det är så blött. Det fanns inga men det fanns vinterkängor som är gummitäckta på hela foten. Vi skulle köpa precis såna innan vi köpte de kängorna han har nu men då fanns de inte i rätt storlek. Det fanns 31 och de var lite små så vi hade behövt 32. Idag fanns det 32. Anton provade och sa att det kändes bra. Kanon!! På hyllan stod det 189:-, lite dyrt tyckte jag men det fick väl gå. Tog kängorna och det andra jag skulle ha och gick till kassan. När hon drog streckkoden kom det upp att stövlarna kostade 69:-. Det kallar jag prissänkning. Tack Ö&B för det! Fynd!, eller vad tycker ni?
Antons kompis Isac har varit här idag och lekt. Det gick jättebra och vi har redan bokat ny lektid, på måndag. De lekte bra tillsammans, spelade lite och byggde lite lego. Kul att Anton har flera kompisar att leka med.
Gjorde Hasselbackspotatis och fläskfilé med kantarellstuvning till middag. Supergott! Imorgon ska vi äta Taco. Det ser jag fram emot.
Om vädret är bra imorgon ska jag ta en promenad har jag bestämt mig för. Känner att jag vill röra på mig lite.
Nu är det bäst att sova så jag orkar upp till stora tvätthögen och Melodikrysset.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar