onsdag 16 januari 2013

Nybyggarna!

Jobbade till 13 idag. Det kändes ganska lagom.
Åkte hem och gick igenom posten och fyllde på bläck i skrivaren.
När Daniel och Anton kom hem från skolan hade de Jack med sig.
Jag åkte och handlade lite och svängde förbi hos Maria för att fixa det sista med inbjudningarna. Jag råkade nämligen hitta ett litet fel som jag inte stod ut med.
Satte igång skrivaren när jag kom hem igen och sedan har den jobbat hårt och fullständigt sugit i sig bläcket från mina nya patroner. Det svarta är snart slut igen och jag har fortfarande massa papper kvar att skriva ut. Det kommer bli bra. Tur att man kan köpa mer!
Lagade ugnspannkaka till Anton och Jack och äntligen fick jag min broccoligratäng. Deg var gott. Riktigt gott. Det blev massor över så då får vi njuta av det imorgon också.
Anton fick gå och lägga sig redan strax före 19 ikväll. Han var helt slut. Har varit jättetrött på mornarna nu också. Svårväckt. Hoppas det är lite bättre imorgon eftersom han sover längre ikväll och inatt.
Daniel berättade att det var Nybyggarna på tv ikväll. Vi följde ju det i höstas och nu visade de hur det gick för dem några månader senare. För vissa har det gått jättebra medans några hade ramlat tillbaka i knark och elände. Det var kul att se att de flesta hade tänkt om i alla fall. Positiva tankar.
Imorgon jobbar jag till 13 igen och sedan är jag ledig i 3 dagar. Det ska bli härligt. Hoppas jag orkar och hinner rensa min garderob då. Det måste göras. Antons behöver också en rejäl omgång. Han har massa kläder som är för små men ändå hänger kvar. Måste bort.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar