tisdag 1 januari 2013

Första dagen på det nya året.

Hade ett trevligt nyårsfirande på Vetevägen igår. Åt oxfilé, klyftpotatis, gorgonzolasås och helstekta champinjoner. Supergott och min mage tålde det! Var lite osäker på såsen men det funkade det också.
Anton hade lite taskigt tålamod och tyckte klockan gick alldeles för långsamt, men han skötte sig jättebra ändå.
När klockan väl blev 12 sköt vi av massa raketer och släppte iväg rislampor. Det var lite knepigt att få iväg dem men attans vad vackert det var. Nästa år ska jag ha många fler.
Jag kom på ett nyårslöfte som jag ska hålla men det låter jag vara en hemlighet... ifall det inte lyckas.
Vi kom hem efter 1 någonting och lade oss direkt. Jag hade svårt att sova och somnade inte ordentligt förrens efter 4.
Satte klockan på 10 för att inte sova för länge men vaknade innan.
Daniel var mer död än levande imorse och för att slippa se honom åkte Anton och jag till stan och handlade. Köpte ett allvädersset för halva priset till Anton med gulgrön jacka och svarta byxor. Det kan han ha på skolan när det är för varmt med overall. Istället för 399:- kostade det 199:- vilket jag tycker är rätt billigt.
När vi kom hem var Daniel fortfarande relativt död. Blev trött matt och irriterad av att se han ligga i soffan som en sladdrig klump. Började jobba klockan 15 och tyvärr fick jag med den där irriterande känslan till jobbet. Som tur var försvann den lite vartefter tiden gick. Hade en skaplig lugn dag med ganska lagom att göra.
När jag kom hem hade döingen vaknat till liv igen. Det var ju bra.
Imorgon jobbar jag 7-16 och Anton ska till fritids för första gången på ett tag.
Har lovat Anton att vi ska börja gå till biblioteket kanske en gång i veckan för att låna böcker vi kan ha som god natt-böcker. Har läst hans 365 godnattsagor 2 gånger nu så det får räcka. Det tror jag blir bra. Undra om jag finns registrerad på biblioteket än. Har ju inte lånat något på säkert 10 år. Första besöket får bli på torsdag tror jag.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar