torsdag 10 januari 2013

Sjukdom och elände

Gick upp vid 7 imorse som vanligt. Gick in för att väcka Anton som låg där som Pippi Långstrump och tittade ledsamt på mig. Han hade kräkts i sängen. Stackarn. Ingen skola där inte. Ringde och sa att han stannar hemma idag och imorgon. Han fortsatte kräkas flera gånger mellan 7-11 sen mådde han bra. Har varit hur pigg som helst under eftermiddagen och kvällen. Det är ju tur att det går snabbt över.
Jag ringde till Gamleby hälsocentral imorse och fick en tid där klockan 14. Hade med mig ett urinprov och fick penicillin i en vecka för UVI. Kollade även mitt Hb som låg på 132 vilket är superbra. Då klarar jag mig utan järntabletter ett tag till skönt.
Ringde till jobbet och sa att jag inte kommer och jobbar på hela helgen. Det tyckte de var en bra idé när jag berättade om Anton. Känner mig lite halvfebrig och har UVI och sen på grund av Anton. Jag vill ju inte dra dit skiten till jobbet.
Haft en lugn dag och inte gjort många knop. Fick en leverans med raggmunk eftersom jag inte kunde komma ner till mamma och pappa. Jättegott!!
Sett första delen av Once upon a time som hade säsongsstart ikväll. Spännande!
Nu ska jag sova och hoppas innerligt att Daniel och jag klarar oss från magsjuka.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar