fredag 19 juli 2013

Äntligen!

Igår var vi i Hallmare och badade ett par timmar. Det var jättevarmt och skönt i luften. I vattnet däremot var det inte så värst. Daniel doppade sig ett par gånger och Anton var i halvvägs. Jag körde med det klassiska kärringbadet. Jag skvätte lite vatten på mig lite försiktigt. Jag som älskar att bada men inte när det är så kallt. 
Idag har vi varit i stan och handlat lite. Var bland annat på Jula och köpte ett skal och en väska till min nya iPad. Skalet har en jättesöt 3D-ödla på baksidan och rosa bakgrund. Det kostade 10:- vilket jag tyckte var lagom. Väskan var en enkel rosa med dragkedja. 149:-. Inte heller så farligt. Sett andra som kostat betydligt mer än så. 
Anton har idag äntligen tappat en tand. Han hade ju 4 lösa tänder däruppe varav de 2 i mitten var lösast. Ikväll skulle han äta smörgås och bet med framtanden så den blev superlös och började blöda. Då fick han panik och tjöt och var hysterisk. Han vägrade stänga munnen och dreglet rann. Jag torkade och tillslut lyckades jag torka till så tanden flög. Han blev lugn direkt. Nu ligger tanden i ett glas vatten på hans skrivbord och väntar på tandfen, vilket gjorde att jag fick ta mig en extra tur till stan ikväll. Tandfen lämnar ju nämligen en present till Anton. 
Imorgon såg det ut att bli bra väder och då planerar vi en tur till Stock för att sola och bada. Hoppas vattnet är lite varmare där. Det är ju lite längre in. 
Nu ska vi strax sova!
God natt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar