torsdag 4 juli 2013

Packning pågår!


Idag har det varit en äcklig dag. Varmt och kvalmigt. Jag har hållit mig inomhus där värmen inte känts lika mycket. Har tvättat och packat lite. Det är mycket kläder och annat som ska med. Det är lättare att packa när man ska utomlands. Då vet man att vädret är varmt, varmt och varmt. Här i Sverige kan man aldrig vara säker på att det är så. Man måste ha med långbyxor, jacka och paraply. För att inte tala om gummibåten, bordsfläkten och grillen.
Daniel trotsade värmen och klippte gräset, något som nästan tog kål på honom. Resten av dagen har han inte gjort så många knop. Barnen däremot verkar inte ha plågats av värmen. De har varit ute i stort sett hela dagen och lekt. Daniel väckte dem vid halv nio. De somnade igår vid cirka halv tio 0ch har sovit gått hela natten. Inte undra på efter gårdagens utflykt. Vi åkte vid 8 på morgonen när Jack kommit och vi hämtat upp Maria vid Pressbyrån. Vi var framme strax före 10. Sedan var vi inne på Kolmården till klockan 17 ungefär. Det är lång tid men det kändes som vi skulle ha behövt vara längre för att hinna se och göra allt. Vi fick se delfinshowen i alla fall och det var ju prio 1 på min lista. Linbanan var ju också en hit faktiskt. Man fick se mycket djur och en vacker utsikt. Kändes som om det var bättre för djuren också att slippa alla bilar och avgaser som var i safariparken innan.
Innan vi åkte hem var barnen och jag inne på Tropicarium också. Det är alltid kul att titta på äckliga giftiga ormar. Men det häftigaste var ju precis i början när man fick gå inne bland små söta apor som hoppade omkring bland oss som gick där. Jag trodde barnen skulle somna på 2 sekunder när vi åkte hem men de höll sig vakna hela vägen vilket var superbra. Annars hade de väl varit vakna hela natten. Idag har de som sagt hållit igång hela dagen tills Jack blev hämtad strax efter 17. Bilen hann inte åka ifrån våran gata förrens Anton tyckte livet var skittråkigt och inte hade något att göra. 

 
Har letat som en galning idag efter sladdarna till våran kylbox som vi tänkte ha med på semestern. De har försvunnit. Jag vet att de låg i boxen men nu är de helt försvunna. Hur kan de bara försvinna? Vart är de? Tyckte det kunde vara bra att ha den i bilen kopplad till cigaretttändaruttaget. Jag får fortsätta leta i morgon. De måste ju finnas någonstans.
Hoppas det blir vackert väder imorgon så man kan ta en liten tur till stranden kanske. Det skulle vara skönt.
Mamma var här en stund förut och kollade på vårt gym. Hon ska använda det och träna när vi ska iväg.
Ikväll har vi som vanligt tittat på Once upon a time. Det känns som om det blir mer och mer invecklat. 
Imorgon ska jag försöka gå upp tidigt och promenera eller ta en cykeltur. Vilket har jag inte bestämt än. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar