torsdag 11 juli 2013

Hjälp vi blåser bort

Gick upp halv sju imorse och tog en promenad. Gick den näst längsta slingan, 6 km (den längsta är 9 km). Det var så skönt. På ett ställe gick man precis vid en å. Det var så vackert när solen blänkte i vattnet. Gick runt på 62 minuter vilket jag är nöjd med. Ska ta samma tur på lördag igen. Imorgon blir det en vilodag.
Vi har visst hamnat i en riktig blåshåla.
Vi hade ju bestämt oss för att gå till stranden idag och sola och bada men det blåste så förskräckligt så vi frös och stannade inte alls någon lång stund. Det var inte alls skönt.
Istället satte vi oss i bilen och åkte på en ny loppisrunda. Hittade några bra och köpte lite smått och gott.
Idag åt vi enkel mat. Makaroner och köttbullar, något som tydligen föll Anton i smaken, han åt en jätteportion.
Jag har frusit mest hela dagen men trotsade det ikväll när vi tog en promenad på stranden. Det var helt ljuvligt. Vek upp byxorna till knäna och gick i strandkanten och lät vågorna skölja över fötterna. Trodde det skulle vara kallt men det var jätteskönt. Gick en lång bit fram och tillbaka. Plockade med mig några stora fina snäckskal som jag hittade.
Imorgon gör vi ett nytt strandförsök och hoppas att det inte blåser lika mycket. Ska försöka hinna spela en omgång golf också. Sedan hoppas jag att vi hinner en ny promenad på stranden. Jag vill nämligen ha med mig massa snäckor hem. Kom på att det kan vara fint att lägga dem i en av mina blomlådor runt blommorna. Vi får se om jag orkar plocka så pass många.
God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar