onsdag 10 juli 2013

Loppis till tusen!!!

Det blev ingen promenad för mig imorse. Vaknade inatt av en hysteriskt skrikande bebis. Det var någon i en av de andra stugorna som hade ett väldigt olyckligt barn. Jag har absolut inget emot bebisar men jag fattar inte varför de gick ut med den och satt ute. Både Daniel och jag blev väldigt störda och kunde inte somna om. Kan tänka mig att det var fler här runt omkring som också blev störda. Ungen höll på länge, länge och skrika. Då bestämde jag mig för att promenaden fick nog vänta. Jag behövde sova istället. Gör ett nytt försök imorgon om det inte blir likadant inatt igen.
Idag har vi varit på en rejäl loppisrunda. Vi började en bit härifrån på Lenas loppis. Där hittade Daniel en förstärkare som han fastnade för men inte köpte. Han hade lite svårt att bestämma sig. Jag köpte en enligt mig snygg handväska för 25:-. Efter den loppisen åkte vi in till Halmstad där vi med hjälp av gps:en i min mobil åkte från den ena loppisen till den andra. Några var bra och andra var skräp. Några var stängda. Vi lunchade på ett McDonalds mitt inne i stan och så fortsatte vi. Anton hade väl inte så himla kul men Daniel och jag roade oss. Vi köpte inte nåt speciellt, några småsaker bara. På väg tillbaka bestämde Daniel att han ville ha den där förstärkaren vi hittade på den första loppisen så då åkte vi tillbaka dit så han kunde köpa den. Som tur var fanns den kvar.
Lämnade av Anton och Daniel vid stugan och åkte själv för att handla. Tog en liten omväg och hittade då en loppis till som vi ska besöka tillsammans imorgon kanske. Har några loppisar till på min lista som kan vara värda ett besök.
Ikväll spelade vi minigolf på ett ställe. Det var jättefina banor men bara 9 stycken vilket inte Anton blev nöjd ned så vi får hitta ett annat ställe till en annan kväll. Jag vann hur som helst på 22 slag, Daniel fick 26 och Anton typ 35. Vi gav honom ett litet handikapp.
På menyn stod det grillat ikväll. Mums!!
Det har varit mulet och halvkallt idag. På sätt och vis var det bra för då har solbrännan från igår hunnit lägga sig lite. Imorgon har de lovat bättre väder, växlade molnighet och 21 grader. Så imorgon ligger stranden på planeringen igen.
Nu säger jag god natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar