tisdag 9 juli 2013

Strålande härlig dag!!

Idag har vi haft en heldag på stranden. Jag gick upp vid 6.30 och gick på promenad. Först gick jag lite inne i Mellbystrand men sedan hittade jag en motionsslinga i skogen. Det fanns olika sträckor och jag valde den kortaste 2500 meter. Det var helt suveränt. Jämn mark och inte backigt. gick runt på 20 minuter. Skulle aldrig klara Garpe på 20 minuter. Det är alldeles för kuperad terräng där.
Daniel och Anton vaknade vartefter när jag kom hem. Vi åt frukost och gjorde oss klara för stranden. Det tog ett tag innan molnen skingrades på himlen, men när det väl hände blev det superskönt. Jag har tagit årets första dopp vilket var på tiden. Det stod att det var 24 grader i vattnet men det har både Daniel och jag svårt att tro på för så varmt kändes det inte. Jag har också provrott lite i vår nya, stora, fina, blåa gummibåt. Det gick ganska bra trots vågor. Anton han badade trots att han frös så han skakade.
Daniel och Anton tröttnade efter några timmar och gick tillbaka till stugan. Jag stannade kvar ett tag till. Det var ju så skönt. När jag kom tillbaka gassade solen utanför stugan också så då lade jag ut filten och fortsatte sola där också. Är rödblandat brun mest hela jag nu. Anton ser bitvis ut som en kräfta han också. Men han har inte ont och han behöver få lite färg. Daniel blev lite röd här och var också.
Daniel ville också gå slingan så ikväll gick vi den tillsammans alla 3. Det tog lite längre tid den gången, 39 minuter men det var skönt. Ska försöka orka upp imorgon bitti igen och ge mig ut. Men då ska jag gå direkt till slingorna och ta en längre. Det fanns 4000 meter, 6000 meter och 9000 meter. Jag siktar nog på den som är 6000 meter. Det blir nog en lagom sväng.
Tydligen ska det bli molnigt imorgon så då kanske vi styr bilen mot Halmstad för att se om vi kan hitta någon kul loppis. Vi var på en jättestor för några år sedan. Om jag bara kunde komma ihåg vad den hette. Kanske snubblar vi på den av misstag.
Har också bestämt oss för att spela minigolf imorgon. Hoppas vi hittar någon bra bana.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar