tisdag 30 juli 2013

Regnet det bara öser ner... Nästan i alla fall!

Idag hade jag satt klockan på 6.00 men vaknade 10 minuter innan. Gick upp och klädde på mig och gav mig iväg på promenad. Tänkte prova en annan sväng idag så jag gick hemifrån upp mot Heda. Svängde in vid alfaltsverket och gick upp där. Hoppade in på 2,5 kmslingan och gick den tills jag kom tillbaka till GOK-stugan. Sedan gick jag över Heda och hem igen. Det tog 1 timme och 34 minuter. Hade Runkeeper igång i mobilen men den fick ju något fullständigt tuppjuck idag. Enligt den hade jag nämligen gått 39,6 km och bland annat varit ute på någon ö i Loftahammar och vänt. Konstigt. Räknade dock ut att jag gått lite mer än 9 km. Det var skönt förutom alla flugor som måste irritera ihjäl mig på vägen. Fruktansvärt jobbigt. Och otäcka flugor som bits.
Vid klockan 10 ungefär började det regna och har hållit på nästan hela dagen. Det var så välbehövligt. Hoppas att det blev tillräckligt blött nu så svampen får fart. Och mina frön jag hölls med igår. De behöver vatten för att gro så det blir fina blommor till nästa år.
Jobbat 16-21 idag och det har gått så bra. Jobbar 7-15 imorgon och sedan är jag ledig i 4 dagar. På torsdag ska jag åka till Vingåker med mamma och pappa och hälsa på släkten. Det ska bli kul!! Anton ska antagligen hem till Jack och sova över. Får se hur det går.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar