tisdag 14 maj 2013

Ledig

Just nu är mitt schema lite lyxigt. Var ledig 4 dagar i slutet av förra veckan har nu jobbat 2 och är ledig 3 igen innan det är dags att jobba helg. Det är lyx. Hoppas vädret kommer vara bra nu så jag kan ligga och sola. Vill vara ute och njuta av våren. Idag har det bara regnat och varit kallt.
Ska försöka plantera om mina purpurvindor imorgon också. De har blivit så långa att de håller på att snurra ihop sig med varandra. Tänker sätta dem 2 och 2 eller 3 och 3 i krukor med långa pinnar så de har något att växa runt. Det blir nog bra.
Som sagt har jag jobbat 2 dagar nu. Det har varit 2 bra dagar och idag hade jag en student med mig. När man har det får man alltid anstränga sig lite mer och tänka lite extra på vad man gör och försöka förklara varför man gör si eller så. Det är nyttigt att tänka lite extra.
Igår kväll hade vi lite fest på jobbet med smörgåstårta. Vi tackade också av en medarbetare som valt att gå i pension. Det var trevligt. Tyvärr var det många som inte behagade dyka upp vilket gjorde att det blev massa smörgåstårta över så idag har vi ätit det både till middag och fika på jobbet. Mums.
Tittat på semifinal 1 av Eurovision. Det var några låtar som gick att lyssna på men det mesta var som vanligt skräp. Får se vad det kommer för låtar i semifinal 2 på torsdag.
Nu ska jag nog gå och lägga mig.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar