onsdag 15 maj 2013

Omplantering

Det skulle ju vara soligt idag. Det blev det framåt eftermiddagen men blåste kallt gjorde det också. Jag som skulle ligga och sola på altanen. Det får bli en annan dag. Istället somnade jag på soffan en stund. Vaknade av att det lät förskräckligt utanför. Då hade Daniel vaknat och höll på att klippa gräset. Jag satte på hög musik och gav mig på kylskåpet med disktrasa och Yes. Slängde massor gammalt skräp.
Planterade om mina klätterväxter idag i krukor. Satte 3-4 plantor per kruka och långa pinnar så de har något att växa i. Planterade även om mina tomater. Det kommer antagligen inte hinna bli något av dem men jag ger dem en chans i alla fall.
Till middag idag blev det Tacopaj. Jättegott! Kom sedan på att jag lovat Anton rabarberpaj så jag slängde ihop en sådan också. Den blev jättegod men min mage gillade den inte och sade ifrån efter bara lite grann. Shit happens.
Hoppas att solen behagar komma fram imorgon förmiddag så jag kan sola då istället. Vill bli brun och fin.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar