söndag 5 maj 2013

Solbränd

Fick sovmorgon idag. Daniel väckte mig vid 10. Hade dock vaknat ett par gånger på natten av att det blåste nåt fantastiskt utanför. Tänkte på mina stackars Änglatrumpeter som flyttade ut igår. Men som tur var hade de klarat sig. Antagligen för att de stod intill husväggen och blåsten inte riktigt kommer åt där.
Åt frukost och hjälpte Anton påbörja sin önskelista tills han fyller år den 10 augusti. Det gäller att vara ute i god tid.
Satte mig ute på altanen i en solstol. Det var ju skönt och blev ganska varmt så jag tog av tröjan. Tyckte efter ett tag att det blev varmt om benen också så jag tog av mig byxorna med. Gud så skönt. Blev säkert liggande i solen en timme. Daniel kom ut och gjorde mig sällskap. Åt lite mat och fortsatte sola. Eftersom det blåste blev det aldrig för varmt heller.
Åkte hem till en sjuklig Maria som lovat hjälpa mig snygga till mina ögonbryn. Det blev jättebra! Tack för hjälpen. Hoppas du inte smittat mig med dina otäcka virus/bakterier.
Fortsatte hem till mamma för att titta på vad de köpte på Ikea igår. Massa fina grejer bland annat en snygg dynlåda/bänk. Mamma visade också en massa kläder hon köpt. Blev bjuden på middag. Vitlöksspäckad skinkstek med sås, potatis och grönsaker och en klick äpplemos. Mums. Satt på deras altan och åt.
All denna tid i solen idag har resulterat i att jag ser bitvis ut som en kokt kräfta. Pannan och kinderna är knallröda liksom hela bröstet och axlarna. Så fint. Det ska börjas i tid.
Ätit räkor ikväll och tittat på Mästarnas mästare. Var ju givetvis tvungen att äta lite godis också eftersom det fanns kvar sen igår. Det gjorde att jag nu ligger här med en ofantlig magknip. Dumma mig. Somlig straffar gud med det samma. Eller hur?
Imorgon jobbar jag 7-16 och på tisdag ska jag åka och klippa mig vilket jag verkligen ser fram emot.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar