fredag 3 maj 2013

Nu är det nog ändå vår!

Soligt och varmt. Ingen sommartempratur men ändå så pass varmt att man kan sitta på altanen och bli varm utan behov av jacka och mössa. Det är härligt.
Är 3-dagars ledig nu inklusive idag. Lämnade Anton i skolan imorse som vanligt. Åkte hem och såg på tv en stund innan jag tog bilen och styrde mot Västervik. Träffade Lina och Linda för att planera det sista inför återträffen nästa lördag. Vi kommer nu sammanlagt bli 25 stycken. Skickade inbjudan till 45 så det är många som inte kommer vilket är väldigt synd. Det är några som inte kommer som jag verkligen hade hoppats få träffa igen. Men det kommer trots det bli en kalasbra fest.
Har suttit på altanen i eftermiddag och scannat in massa gamla Valstadbilder i datorn för att kunna visa som ett bildspel på festen.
Vill verkligen att Anton ska lära sig cykla men han är så ovillig. Fick trots det ut han på en tur ikväll. Har ju tagit bort stödhjulen och har bara ett handtag kvar för att hjälpa honom hålla balansen. Han har jättesvårt att hitta någon balans och så fort jag släpper bara lite så stjälper han omkull. Sedan är det ett problem att han har fartskräck. Om man ska kunna hålla balansen på en cykel behövs ju en del fart, eller hur? Jag vet inte hur jag ska göra. Några tips, någon?? Kanske borde jag sätta tillbaka stödhjulen igen. Fast då känns det som om han inte ens försöker hålla balansen. Det är väl bara att fortsätta traggla.
Imorgon väntar Melodikryss och tvätthög. Kanske blir en promenad i Heda också. På kvällen tänder vi grillen för första gången här hemma i år.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar