söndag 26 augusti 2012

Sol, bad och värme!

Gick upp halv åtta för att äta frukost i god tid innan apollos infomöte vid tio. Det fanns en hel del att välja på och gott var det. Lyxigt att bara plocka till sig det man vill ha och sedan lämna disken på bordet, resa sig och gå därifrån.  Infomötet kändes mest meningslöst. Killen som pratade pratade norska så det var lite halvjobbigt att hänga med. Anton tröttnade rätt fort så Daniel och han fick gå ut och vänta.  Badat flera timmar i poolen idag vilket har gett mig en ganska röd färg på axlar och bröst. Det gör inte ont och jag hoppas det har lagt sig tills imorgon. Anton verkligen älskar att bada. Han hoppar från kanten och bryr sig inte om han får en kallsup vilket han får ganska ofta. Idag köpte vi armpuffar till honom att prova med istället för badringen och det gick ganska bra fast det blev plötsligt lite jobbigare för honom att hålla sig över vattenytan. Kan nog inta räkna antalet kallsupar på två händer.  Efter badet tog vi det lite lugnt. Anton sov en timme och jag målade om mina naglar.  Skrivit vykort idag och postat också. Lika bra att vara ute i god tid så kanske det hinner komma fram innan vi kommer hem.  Gick lite på stan ikväll och ätit på en restaurang med en skogstokig servitör. Han var på gott humör. Vi är välkomna tillbaka och kanske går vi dit igen. På väg till restaurangen provade Daniel att rida på en sån där låtsastjur. Han satt kvar i 1 minut och jag tror det var 28 sekunder och det fick han beröm för av hon som jobbade där.  Hittade äntligen Pisang Ambon i en affär. Mums.  Nu är klockan mycket och Daniel och Anton har redan gått och lagt sig.  Så jag tackar väl för mig och bjuder på några bilder som jag lovat.

God natt!

2 kommentarer:

  1. Vadå "målat om mina naglar"?!! Grrr...

    SvaraRadera
  2. Det lossnade ju var tvungen. Fanns inget kvar på topparna.

    SvaraRadera