måndag 6 augusti 2012

Oj vad klockan gick

Inskolning på fritids idag. Anton segade med medicinen på morgonen och vi blev försenade. Sen när vi kom dit vägrade han gå in så då fick jag släpa in honom. Sen satt han klistrad på mig i ungefär 40 minuter innan han vågade sig iväg och leka med kompisarna. Idag var det Neo och Anton som lekte. När det var dags att gå hem ville Anton att Neo skulle följa med och det fick han. De lekte på jättebra till klockan tre när Neos mamma kom och hämtade honom. Jag åkte iväg till affären för att handla lite inför kvällens grillning och lite grejer till bakning som jag behövde. Döm om min förvåning när jag hittar blå karamellfärg på hyllan. Jag som köpte fyra flaskor i Hamburgsund. Jag har aldrig sett det innan. Knasigt. Vid fem kom Jocke, Sofie, Alva och Axel. Det tig ungefär 40 minuter den här gången också innan Anton vågade gå ifrån mig och leka med Alva och Axel. Vi hade vädret på vår sida och grillade. Massa prat om ingenting och jag beställde ätbar guldfärg så jag kan göra guldringar till Antons tårta. Det blir bra. Anton kom inte i säng förrens nyss så det blir inte lätt att väcka honom imorgon. Tiden går så fort när man har roligt. Ska vara på fritids vid nio redan. Hur ska det gå? Ska se om Anton vill leka med Jack något kanske. Det var ju jättelänge sedan. Får se om han vill följa med oss hem. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar