lördag 4 augusti 2012

Bohusläns största loppis

Sover så fruktansvärt skitdåligt i den här sängen. Alldeles för smal (max 80 cm) och ett mellanrum mellan sängensslut och väggen vilket gör att kudden smiter iväg hela tiden. Idag åkte vi norrut mot Tanum. Först var vi över på Hamburgö dit man får åka med färja men det var absolut inget att ha. Hittade en vacker liten strand men eftersom det inte var badväder stannade vi inte så länge. Daniel är ju helt loppistokig och när jag lyckades hitta ett jätteloppis på nätet blev han eld och lågor och styrde kosan dit. Det var jättestort. Flera byggnader med hur mycket bråte som helst. Jag köpte ett pussel till Anton och en lampa som jag inte vet vart jag vill ha men som jag ville ha. Daniel köpte en tavla i glas som han gillade plus att han hittade en förstärkare som han fick gratis för den var trasig. Daniel tror att han ska kunna laga den. Vi får se. På väg till och ifrån detta loppiset åkte vi genom Grebbestad och Fjällbacka. Det var två riktigt mysiga samhällen. På väg tillbaka stannade vi i Grebbestad och åt lunch. Köpte mat som vi enkelt tillagade i en micro här på campingen. Jag hade gärna grillat idag igen men Daniel var inte lika sugen på det. Har börjat förbereda lite för hemresan imorgon. Har planerat resrutten också. Jag vill åka en annan väg och har planerat för det. Problemet är att den är ca. 7 mil längre. Det är inte populärt hos varken Anton eller Daniel. Vi får se hur det går. Såg på svtplay att Michel Torneus missade medaljplats med 1 cm i längdhoppsfinalen. Det var ju synd. En ynka cm. Halsstatus: har fortfarande den där vita plätten som gör ont när jag sväljer annars är det bra. Nu ska jag sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar