tisdag 14 augusti 2012

Svamp!

Idag blev det ingen direkt sovmorgon. Daniel kom in till mig och berättade hur han drömt två gånger att vi störtat påväg till Kreta. Då höll jag på att bryta ihop och berättade att jag sovit skitdåligt hela natten och drömt att jag glömt packa kläder till Anton. Hur jag kom till flygplatsen och upptäckte att hans väska var tom förutom två leksaker. Det är ju en och en halv vecka tills vi ska åka. Ska man drömma så konstiga drömmar ända fram tills dess. Gick upp vid halv nio. Anton och jag hämtade Jack på fritids vid tio sen satte de igång och leka. Jag hade inget vettigt för mig så jag satte mig och byggde lego. Bra tidsfördriv. Eftersom Anton har så ofantligt mycket lego började jag med att sortera det på olika brickor efter färger. Bara det tog ett par timmar. När det var gjort byggde jag ihop en modell. Det var vad jag hann. Får se om Anton vill bygga något imorgon. När Jack hade åkt hem bestämde Daniel att vi skulle åka och plocka svamp så det gjorde vi. Hittade inte så mycket jag hoppats på men det blev i alla fall en liten portion när det var rensat och stekt.
Käkade kantareller och tittade på sista Allsång på Skansen där härliga Jerry Williams var med. He's the king!
Avslutat kvällen med en film. Vet inte om de har någon Julia Roberts-vecka på nian men ikväll visade de The Mexican. Länge sen jag såg den också. Imorgon får jag nog lite sovmorgon hoppas jag. Och snälla låt mig slippa mardrömmar! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar