måndag 20 augusti 2012

Skolstart

Idag har alltså Anton börjat skolan. Visserligen en så kallad förskoleklass men ändå. Vart tar tiden vägen egentligen? Det var en kort dag, en och en halv timme. De fick glass och så fick de sitta vid sina bänkar och färglägga en namnskylt till en låda de ska ha sina grejer i. Anton fick en plats längst fram i klassrummet brevid Isac. Det funkar lite si och så med anton när jag är med. Han vill gärna vara där jag är och klänga på mig. Idag ville han inte sätta sig på sin plats först. Sedan skulle han absolut inte sitta på sin plats på golvet utan satte sig två meter bakom. Imorgon kommer jag försöka gå hem så fort som möjligt för jag vet ju att det går bättre när jag inte är där. Efter skolan åkte Anton och jag till stan och handlade lite. Vi köpte bland annat massa kattmat så det ska räcka när vi är borta. Sen köpte vi nya tandborstar och schampo och lite annat smått och gott. Har fortsatt att packa lite idag. Har äntligen fått tummen ur... Och strukit de kläder som ska med men som var alldeles för skrynkliga för att packas ner i befintligt skick. Har även hunnit med att vara på jobbet och införskaffa mig ett schema så jag vet hur jag ska jobba när jag ska börja. Det var väl ett ganska ok schema förutom att det var inlagt varannan helg. Det känns lite halvjobbigt men det får gå. Har fyllt i pappret till fritids så jag kan lämna det imorgon så de vet Antons tider. Han behöver fritids max två dagar i veckan under de fyra första veckorna. Det är lite lite tycker jag. Sen är det ju bara på morgonen innan skolan börjar också. Imorgon hoppas jag ha ork att städa lite så det är rent och snyggt här tills vi ska åka. Det är så mycket trevligare att komma hem då. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar