tisdag 7 augusti 2012

Damm da da da da da damm!

Kommer någon ihåg den gamla dängan? Den har jag upplevt åter och åter igen idag när jag hjälpte Maria flyttstäda sin lägenhet. Fy vad mycket damm det finns. Lämnade Anton på fritids vid nio imorse. Jag stannade en stund men åkte sedan till Maria och satte igång. Vi var väl klara vid tre, halv fyra någongång. Nu är det ordentligt rent och fint. Väggarna är målade och allt är bra. Det är lite kvar att städa i förrådet sedan är allt klart. Nu är det bara att hoppas besiktningsmannen godkänner det. Jack var med Anton hem från fritids idag. De leker så bra ihop. Är precis lika busiga båda två. Jag lagade mat, stuvade makaroner och korv. Anton, Jack och jag åt det. Daniel åt rester från igår. Maria och jag tyckte vi varit så duktiga så vi förtjänade en liten utflykt till den stora godisaffären i Gunnebo. Där köpte jag massa gott till Antons kalas. Sedan var vi en sväng på Ica Maxi och handlade lite där också. Nu tror jag att jag har allt till kalaset. Nu är det lite andra detaljer som ska förberedas. Imorgon kommer Maria hit när hon slutat jobba så ska vi baka kakor och bullar. Mums. Sätt på en halvdålig film ikväll. A Thousend Words. Eddie Murphy spelar huvudrollen. Bitvis rolig men får ett nja av mig i betyg. Nu är jag helt slut efter att ha varit i full gång hela dagen. God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar