lördag 17 november 2012

Fönsterputsning

Idag gick Anton och jag upp vid 8.45. Vi åt frukost i lugn och ro och gjorde oss i ordning för att åka hem till Jack. Lämnade Anton där och åkte hem för att putsa fönster. Putsade sovrummet, Antons rum, datarummet, badrummet och ena fönstret i vardagsrummet. Hann inte mer eftersom Daniel tyckte vi skulle åka till stan i stället. Var på en affär som heter Tiger. Där har de massa roliga grejer. Köpte lite smått och gått. Var även på Dollar Store och handlade lite även där.
Lagade mat och åt när vi kom hem. Tagliatelle med bacon- och ostsås. Trodde inte riktigt min mage skulle fixa det men det gick bra Riktigt glad för det eftersom det är supergott.
Efter maten åkte vi och hämtade Anton igen. Daniel följde med och fick se hur de bor och så fick han träffa lilla chihuahuan Berta för första gången. Jag tror han blev lite kär. Anton ville givetvis inte följa med hem så det var slagsmål med att gå på han jacka och skor. På vägen hem pratade han om att sova över hos Jack någon gång och att Jack kanske kan sova över här. Det vore kul.
Köpte garn i stan också. Rött och vitt. För jag tänkte att Anton och jag skulle pyssla lite och göra varsin garnboll. Jag klippte ut cirklar och gjorde hål i. Anton tyckte inte alls det var roligt så det blev Daniel dom satt med Antons och jag med min. Tyvärr tror jag att jag gjorde alldeles för stort hål i mitten för nu har jag gjort slut på ett garnnystan och är ändå inte klar. Vi får se hur det blir.
Tittat på Så Mycket Bättre där de ikväll sjungit Magnus Ugglas låtar. Gick sådär tycker jag.
Imorgon ska resten av fönstren putsas.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar