fredag 23 november 2012

Kyckling

Idag har det varit en bra dag! Gick upp vid 7.00 och väckte Anton. Skjutsade honom till skolan. Idag hade de gympa i skolan och Anton lovade mig igår att han skulle duscha ordentligt efter, något han helt enkelt vägrat göra hittills. Har försökt få fram varför men han har inte berättat. Vi övade igår i duschen i källaren och det gick hur bra som helst. Sen fick jag muta honom med att vi skulle åka till leksaksaffären om det gått bra.
Hur som helst.
Efter att ha lämnat Anton i skolan åkte jag hem, satte Harry Potter i öronen och slog mig ner bekvämt i soffan med tvätthögen. När det var klart sydde jag klart mitt broderi. Det ända som ska fixas nu är att sy fast beslagen och till det behöver jag en symaskin. Får väl flörta lite med Carina.
Suttit med Dagssländan och lyckats lösa några ord. Det är ganska knepigt.
Daniel och jag var ute i trädgården lite och hängda upp nya talgbollar till fåglarna. Det är så mysigt med alla småfåglar.
Hämtade Anton efter skolan och eftersom han varit så duktig med duschen åkte vi till leksaksaffären. Där valde han ut en Ninjagogubbe som belöning. Handlade lite på Ica också.
Lagade kycklingklubba till middag och för första gången på länge blev jag näst intill vrålhungrig när det började lukta gott i huset. Åt nästan en hel klubba och det var så himla gott!! Jag åt till och med skinnet, det som är mest onyttigt. Men det är ju där smaken sitter. Jag blev inte dålig av det vilket känns riktigt skönt. Jag blev som vanligt fruktansvärt trött efter maten och somnade en stund på soffan medan Anton spelade tvspel.
Haft en lugn och skön dag med andra ord. Det kan behövas eftersom jag nu jobbar hela helgen. Imorgon jobbar jag en urusel tur. Först 7-11 och sedan 13-20. Jag har bokat massagestolen mellan 11-13. Där tänker jag ligga och ha det skönt.
Fick veta att mina f.d. arbetskamrater på Erneborg undrar hur det är med mig. Jag får väl ta och gå dit någon dag och hälsa på. Kul att de tänker på en! Det uppskattar jag!
Tack och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar