onsdag 7 november 2012

För stora och lagom kläder!

Varit ledig idag. Skönt. Lämnade Anton i skolan och åkte hem och satte mig med mitt broderi för det var ju ett tag sedan. Mycket avkopplande.
Daniel och jag var och handlade lite innan vi hämtade Anton i skolan igen, så åkte vi hem och plockade ner studsmattan. Tyckte det var dags för det nu. Har varit riktigt kyligt idag. Temperaturen har legat på ca. 4 grader med det har varit blåsigt så det känns ännu kallare. Det var meningen att jag skulle ut och gå ikväll men jag kände helt enkelt inte för det i kylan. Har istället fortsatt min planering inför jul med all mat och även skrivit på lite mer grejer på min handelslista till Ullared. Har bokat bussresa dit den 11/12 med Ukna-buss. Det blir bra! Det ser jag mycket fram emot.
Jag har hjälpt Anton att göra en önskelista också. Det blev en del grejer.
Strax efter att vi kom hem från Kreta försvann min bästa bh. Oj vad jag har saknat den. Har funderat mycket på vart den kan ha hamnat. Efter att ha duschat förut skulle jag ta fram nya trosor ur min låda och då råkade Daniels låda (som är över min) åka med ut. Gissa vad som låg där?? Min försvunna, saknade bh, en annan bh och ett par trosor. Han måste ha varit väldigt trött eller tankspridd när han plockade in tvätten den gången. Det värsta är ju nu då att jag inte riktigt kan ha den där bh:n längre. Den är liksom för stor runt om. Häftigt men sorgligt.
Tittat på sista delen av Nybyggarna och jag måste säga att Anders är en helt fantastisk människa. Så mysig!
Imorgon ska jag gå ut och äta med mina f.d. arbetskamrater. Det ska bli jättetrevligt. Tänkte kolla i mina garderober redan ikväll för att hitta något att ha på mig. Provade massa kläder. Har kläder som var för små i somras som nu är för stora. Provade ett par urgamla shorts som jag älskade för massa år sedan och sen inte har kunnat haft men nu passade de igen. Häftigt. Hade de bland annat på Mallorca 2004 och det är ju ett tag sedan. Bestämde mig efter mycket om och men att ta min jeanskjol för den borde ju passa tänkte jag. Provade för skojs skull och den sitter alldeles för slappt. Kanske tappar den om jag tar den. Får väl sätta i en säkerhetsnål eller nåt.
Känner att jag snart kommer behöva byta ut mycket ur min garderob. Hittade ett par capribyxor också som passade helt perfekt. Tyvärr är det ju inte säsong för såna byxor nu och i sommar kanske de är alldeles för stora istället.
Behöver en vinterjacka men det finns ingen dom faller mig i smaken. Hittade en på ellos men självklart fanns den inte i min storlek i den färgen jag ville ha. Typiskt.
Nu ska jag strax sova. Upp tidigt imorgon och jobba. Jobbar till 13.00. Det är lagom.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar