tisdag 13 november 2012

Klippning

Jobbat till klockan 13 idag. Det är en lagom lång dag tycker jag. Har sett att min lön äntligen är "tillbaka". Innan såg det ut som om jag var sjukskriven och inte skulle få några pengar alls. Inte bra. Fick också ett glädjande besked från försäkringskassan. Jag kommer att få min ersättning därifrån imorgon vilket betyder att vi kan sluta använda det "förbjudna" kreditkortet. Skönt.
Inte gjort så himla mycket efter jobbet. Filat lite på mina handelslistor, både till Ullared och julmaten. Har ändrat mängd på en del grejer och plockat bort lite och lagt till lite. Har även försökt hitta kort till årets almanacka vilket inte är det enklaste. Är alldeles för dålig på att ta kort nu för tiden. Har nog lyckats skrapa ihop 12 stycken i alla fall, kanske. Hoppas det blir bra till slut.
Hade planer på en promenad min istället la jag den lilla energin jag hade på att klippa Antons hår. Det bliv nog ganska bra tror jag. Det får duga i alla fall. Nu slipper han ha håret i ögonen.
Idag åt vi potatis och lax i citronsås till middag. Det blev jättegott. Provade med någon färdig Abba-sås som man bara hällde över fisken och in i ugnen. Klart godkänt! Som vanligt blev jag jättefrusen efter maten och lade mig i ett bad med jättevarmt vatten. Från att ha varit riktigt frusen blev jag nästan svett.
Tittat på Så Mycket Bättre ikväll eftersom jag inte kunde se det i lördags för jag jobbade. Magnus Uggla imponerade igen. Han hade översatt låten han sjöng från engelska till svenska. Mycket bra!!
Imorgon jobbar jag till 13 och på kvällen ska Maria och jag gå på bio. The Twilight Saga: Breaking Dawn part II. Som jag har väntat. Det ska bli så spännande!!! Hoppas nu bara de har gjort filmen lite mer spännande än boken. Lite action önskas!
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar