tisdag 27 november 2012

Sländan

Gick upp vid 7 imorse och regnet öste ner precis som det gjort i flera dagar. Körde Anton till skolan och åkte hem och började mig med att betala månadens alla räkningar. Sedan gjorde jag klart något jag började med igår, förberedelser inför jul... Lyssnade på Harry Potter också en stund tills jag somnade på soffan. Så fort jag inte gör något kommer tröttheten och kastar sig över mig.
När Daniel vaknat och gjort sig klar åkte vi till stan och handlade. Vi köpte några julklappar och en massa mat, massor av det som stod på min julhandelslista. Nu är det inte alls mycket kvar. Det är mest färskvaror som jag inte kan köpa förrens jag behöver dem typ grädde, ägg och vitkål. Jag är så sugen på att börja laga maten nu. Nästa vecka kommer jag sätta igång. Då kan jag inte hålla mig längre.
Var inne på McDonals och köpte varsinn 10:- cheeseburgare. Jag har alltid älskat dem men idag tyckte jag inte alls den föll mig i smaken. Åt några bitar av köttet så fick Daniel resten. Så kan det gå.
På tal om julklappar. Har köpt några stycken och jag tror aldrig vi varit ute i så god tid någonsin förut. Känns rätt skönt att lite är gjort. Dock är det mycket kvar än.
I eftermiddag har jag mått illa igen. Inte så jag behövt ligga ner eller nåt sånt men bara mått urk. Inte kul. Tror inte det beror på hamburgaren eftersom jag åt typ 2 tuggor. Nä, tror nog i så fall mer att det beror på det stekta ägget jag åt till middagen.
Har bland annat beställt årets julkort ikväll och letat reda på alla adresser jag kan tänkas behöva när de ska skickas. Det är några stycken att hitta och det är inte lätt när folk inte finns med på typ eniro men jag tror jag hittat rätt adress till de jag behöver. Kanske glömt någon men jag brukar komma på det vartefter.
Passade på att lösa några ord i dagssländan ikväll medan Daniel tittade på TV och jag inte hade något bättre för mig. Dagens ord fick jag inte ut trots att jag hade ledtråden så då fuskade jag lite med hjälp av en sida på nätet. Efter det löste jag två ord blixtsnabbt utan fusk innan jag fastnade igen. Fick ut skyltmagasin och tänkte att det kanske är ett ord. Skrev in det på datorn och vips hade den flyttat runt bokstäverna så de bildade ett helt annat ord. Avslöjar inget. Tycker egentligen inte om att fuska men det är så frustrerande när man inte kan.
Imorgon har jag arbetstid mellan 13-16. Det är en lagom tur. Ska på APT. Har ju inte varit med på det på flera år så det ska bli intressant.
Nu säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar