fredag 9 november 2012

Talgbollar

Ledig dag idag. Skönt! Jobbar lördag söndag. Suttit med mitt broderi massor idag och har nu äntligen sytt klart alla korsstygn, så nu är det bara efterstygnen kvar. Det brukar lyfta fram hela motivet och är därför nästan det roligaste att sy.
Har lite dåligt samvete för att jag inte varit ute och gått på hela veckan men jag har helt enkelt inte orkat, haft tid och tyckt att vädret varit promenadvänligt. Bättre lycka nästa vecka.
Skrev i bloggen den 12/10 att jag provat ett par jeans som jag inte kunnat ha på väldigt länge. Då kunde jag knäppa dem nätt och jämt och de satt åt ordentligt. På skoj så provade jag samma byxor idag igen och tänkte att det nog skulle bli samma resultat. Men de satt precis lagom. Fanns till och med lite plats kvar! Häftigt!!
Daniel och jag var ute i trädgården förut och hängde upp massa talgbollar till pipparna. Närmare bestämt 50 stycken. Tänkte att de kanske räcker längre om man hänger upp många så behöver man inte göra om det så ofta.
Börjat lyssna på en ny Harry Potter- bok idag. Harry Potter & The Half-Blood Prince. Det är så spännande när man inte har en aning om vad som ska hända. Hann 4 kapitel idag.
Nu ska jag sova så jag orkar jobba hela dagen imorgon.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar