söndag 4 november 2012

Magnus Uggla

Sov alldeles för länge idag men det var skönt. Åt frukost och sedan åkte vi till stan en sväng och handlade lite, mest för att ha något att göra. Köpte lite fågelfrö och talgbollar bland annat så vi kan ta hand om de små söta fjäderfäna. Det är så mysigt att titta på fåglarna när de är utanför och äter. Tyvärr gör vi det ju lättare för katterna att få ett skrovmål. Får hoppas de inte är sugna på att äta pippi i vinter.
När vi kom hem åt vi lunch och tittade på Så Mycket Bättre som vi missade igår. Magnus Uggla gjorde en himla bra version av en Olle Ljungström-låt, Jag Och Min Far. Det var så man blev lite tårögd. Han hade gjort om texten en hel del för att den skulle passa honom och den relationen han hade till sin far och att han nu är död. Jättebra!!
Tog en promenad efter det. Gick utan stavar idag. Det gick bra men den kändes som om något fattades. Lyssnade på Harry Potter och nu har jag bara ett kapitel kvar innan den här boken är slut. Sen ska jag se filmen. Det ska bli spännande.
Gick över Hammarsbadet och sedan sjövägen runt och hem till mamma där det vankades Plumpspel. Mamma och jag delade på en Kebabrulle. Orkade inte så mycket av den. Åt mest av grönsakerna och köttet. Brödet rörde jag knappt. Gott var det i alla fall. Kom näst sist på Plump så det gick ju inte så värst.
Eftersom min dator håller på att balla ur har jag ikväll suttit och frigjort massa utrymme på den genom att bränna massa fotomappar på DVD och sedan radera dem från datorn. Hoppas det hjälper. Det är ju inte meningen att den datorn ska vara någon lagringstation men eftersom min stationära dator är paj blev det så. Ska köpa en ny så småningom.
Har även skrivit in min handelslista till julmaten på datorn så det ser snyggt och prydligt ut. Har bestämt att jag ska köpa något som står på listan varje gång jag handlar, för att sprida ut kostnaden lite. Tycker jag är ganska smart.
Imorgon är det skoldags för Anton igen. Höstlov kunde han lika gärna varit utan tror jag. Han trivs i skolan och det är bra!
Jag jobbar 7-16 imorgon men vet inte än på vilken avdelning jag ska vara. Det märks.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar