onsdag 12 december 2012

-30kg

Daniel kom in till mig imorse vid ca. klockan 5.45 och frågade om inte jag skulle gå upp snart så jag hann till jobbet. Svarade lite surt att jag faktiskt har semester och att det också står på mitt schema i köket. Han bad om ursäkt och gick igen. Somnade snabbt om som tur var.
Gick upp klockan 7 och väckte Anton till skolan.
Ställde mig på vågen precis som varje morgon och idag, äntligen, stannade den på exakt -30kg. Det känns helt fantastiskt. Sista veckan har det ju gått segt neråt så det känns som om jag väntat en evighet på de siffrorna som visade sig idag.
Körde Anton till skolan och åkte hem igen för att julstyra.
När jag kom hem tog jag alla rullar julklappspapper, snöre, tejp, etiketter, sax m.m. och gick ner i källaren för att ta mig an den stora julklappshögen jag köpte igår. Satte i Harry Potter i öronen och sedan slog jag in julklappar för glatta livet. Satt på golvet utan ryggstöd vilket gjorde att min rygg protesterade ordentligt efter ett tag. Harry Potter är bara så spännande just nu. Det är ju sista boken så det måste väl hända en del. Har hört 11 kapitel hittills. Det är 36, så jag har några kvar. Hinner nog några imorgon också.
När jag var klar med julklapparna åkte Daniel och jag till affären och handlade lite sedan hämtade vi Anton tillsammans.
Jag har stått i köket mest hela eftermiddagen känns det som. Jag har gjort mer julmat idag. Janssons Frestelse och Johnssons Frestelse. Jag tror det blev bra. Jag har ju aldrig gjort något av dem förut men det luktade gott så då kan man ju hoppas att det smakar gott också.
Till middag blev det fiskpinnar, sås och potatis.
Blev illamående efter att jag ätit. Kunde äta utan problem och tyckte det var gott men jag tror det blev för mycket med att både laga mat och äta och sedan fortsätta laga mat. Som tur var gick det över och jag kunde njuta av att det luktade gott av Johnssons Frestelse från ugnen. Janssons Frestelse gillar jag ju inte så den lukten var inte särskilt upphetsande.
Alla 6-åringar på Antons skola hade ett luciatåg ikväll som vi föräldrar fick komma och titta på. De var jätteduktiga och för första gången någonsin var faktiskt Anton med och sjöng.
Det var som vanligt Anton och Neo som var stjärngossar. Jack har varit hemma och varit sjuk i 2 dagar. Skulle han ha varit med skulle han också ha varit stjärngosse. Imorgon ska de visa upp luciatåget för de andra barnen på skolan.
Eftersom jag missade julkalendern igår när jag var i Ullared så tittade vi på det vis svtplay när vi kom hem ikväll. Såg även dagens avsnitt eftersom vi missade det när vi var på luciatåget.
När Anton lagt sig förflyttade jag mig ut i köket igen och gjorde Ischoklad.
Har bestämt mig för att hinna massor imorgon också. Det står bland annat revbensspjäll på listan och så något mer julgodis förstås.
Nu säger jag god natt och tack för idag.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar