tisdag 4 december 2012

Köttbullar, köttbullar, ge mig mera köttbullar!

Ja, se de snöar, ja, se de snöar, de va väl roligt hurra! Eller?
Lite snö är mysigt men just nu vräker det ner och jag undrar om jag kommer ta mig till stan imorgon. Ska ju in och träffa en sköterska på kirurgen.
När jag körde Anton till skolan kom det bara pyttelite snö. Han blev förstås jätteglad eftersom han älskar snön.
När jag kom hem igen ställde jag in bilen i garaget och sedan skottade jag av garageuppfarten eftersom det ändå låg ett litet täcke där.
Gick in, satte Harry Potter i öronen och vek lite tvätt Daniel tagit upp från källaren. Har bara 3 kapitel kvar nu. Det är spännande. Sedan är det sista boken som gäller.
När Daniel vaknade gjorde jag klart cupcakesen jag började med igår och åkte till Erneborg för att hälsa på där. Det blev uppskattat. Det är roligt när folk ser förändringen.
Hämtade Anton från skolan och åkte hem för att med tvivel och rädsla ta mig för dagens stora arbete, att göra köttbullar. Huh så otäckt. Det gick jättebra. Smeten blev bra och köttbullarna goda. Sen att de inte blev helt runda och alldeles för stora, ja det är sånt som händer. Skit samma. Gjorde på 2 kg blandfärs vilket skulle ge 140-160 köttbullar enligt receptet. Jag fick ihop 124 st. Lite för lite, men det är jag nöjd med.
Before
After

Delade upp dem i 2 förpackningar och lade i frysen. Nu är det värsta gjort. Skönt! Nu kan jag börja fasa för kåldolmarna istället. Alltid ska man oroa sig för något.
Tagit bort vinterpälsen på mina ben ikväll. Ska ju på jobbfest imorgon och då måste man ju vara fin. Beställde lite nya kläder från ellos på expressleverans igår och hoppas verkligen det ska hinna komma till imorgon. Och att jag kan ha det. Köpte i några olika storlekar för att ha fler möjligheter. Hoppas något passar.
Imorgon ska jag alltså åka till stan och träffa en sköterska på kirurgen. Som ett återbesök. Sedan ska jag byta mina stövlar jag köpte igår och handla lite på Willys. Jag bara hoppas nu att det inte blir någon trafikkaos. Det vore inte bra. Börjar jobba klockan 13 så allt annat måste hinnas med före.
Känns som det kommer bli en stressig dag imorgon men det får gå. Jag är mest nervös för att mina kläder inte ska ha hunnit hem. Det vore ju synd.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar