onsdag 19 december 2012

Ernst

Då har man jobbat 7-16 idag. Allt började bra men så fort det händer något oplanerat så rasar allt och stressen hänger över oss. Vi hann i alls fall klä julgranen.
En personal kom och berättade att hon hade så ont i magen och hade sprungit på toa hela förmiddagen. Hon var själv säker på att det var något annat men det var inte vi. Vi skickade hem henne igen, hoppas jag. Jag hann gå först. Det skulle ju vara förskräckligt om vi fick in magsjuka lagom till jul.
Ikväll har jag dammat alla fönsterbrädor och så har vi placerat ut alla blommor igen. Så nu kan man plötsligt röra sig på badrumsgolvet.
Jag har tittat på Ernst och vikt tvätt också. Det är en riktig mysfarbror det. Daniel tycker det nästan blir obehagligt att han är en sådan mysgubbe.
Imorgon jobbar jag till 13 och sedan ska jag till dietisten på vägning och efter det ska jag handla de sista julklapparna och lite mat också. Det blir bra.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar