torsdag 20 december 2012

Nu är det klart!

Jobbade till 13 idag. Det är en lagom lång tur.
Hämtade Anton på fritids. Jack följde med också. De har haft skolavslutning idag så nu är det jullov. En stor lastbil kom och började bära ut alla skolbänkar och stolar redan innan barnen hunnit gå hem.
Bytte bara kläder snabbt och åkte till stan. Var hos dietisten på vägning och det blev ju inget fantastiskt resultat. Hade "bara" gått ner drygt 2kg på ca 3 veckor. Såg däremot att jag ökat 2kg i massa som ej är fett. Det ser jag som positivt. Det måste ju betyda muskler. Eftersom jag jobbar ordentligt nu så kommer mina jobbmuskler sakta men säkert tillbaka.
Handlade lite på Willys också. Eller lite föresten, det blev en del. Sen handlade jag blommor på Blomsterlandet till mina julgrupper. Det blev också en hel del.
Har köpt de sista julklapparna så nu är det helt klart. Det känns skönt.
Det var riktigt svinhalt på E22 på väg hem. En bil stod på snedden över vägbanan vid Mommehål. Bilarna framför mig saktade in när de skulle köra förbi och när jag bromsade så gled bara bilen. Efter det körde jag lite långsammare. Det var nästan ingen som hade bråttom. Jag låg i 60-70 och blev bara omkörd 1 gång.
Var nere på blomsterlandet och köpte lite fina grejer som jag använt att pimpa mina vita blockljus med. Det blev fint.
Tittat på Ernst ikväll igen. Idag lagade han massa mat men det var inget dom direkt föll mig i smaken.
Fick julkorv av mamma och pappa som jag kokat ikväll och lagt i frysen till jul. Hämtat mitt pepparkakshus och lämnat ner mina blommor. Ska ju dit imorgon och göra julgrupper. Det ska bli skoj! Jobbar till 15 och sedan är jag ledig lördag och söndag. Då ska här bli fint.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar