torsdag 13 december 2012

Revbensspjäll

Idag har åter varit en dag som gått i matlagningens tecken. Har gjort revbensspjäll på 2 olika vis. Det ena viset är som Daniels mamma Carina brukar göra för de är verkligen jättegoda. De andra gjorde jag helt tvärtom. De blev också jättegoda. Vilken tur! Har även kokat knäck och gjort Rocky road. Försökte mig på att göra Fudge också men det misslyckades totalt så jag slängde den. Får se om jag gör ett nytt försök.
Nu är den mesta maten klar. Imorgon ska jag lägga in sill och göra mer julgodis. Har börjat lite smått med städningen också. Har bland annat tagit bort alla dukar och lagt i tvätten. Daniel håller på att tvätta mattor för fullt. Känns som om jag har koll på läget.
Får se hur mycket jag hinner imorgon. Det är ju sista lediga dag innan helgen. Då jobbar jag 13-21 på lördag och 7-16 på söndag så då lär det inte bli mycket gjort här hemma.
Nu ska jag sova. Upp klockan 7 imorgon igen för att få iväg Anton till skolan.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar