lördag 8 december 2012

Extra nattgäst!

Fick lite sovmorgon idag. Vaknade vid 9.30 och gick upp, tittade in i Antons rum och där låg han alldeles klarvaken och bara väntade på att jag skulle vakna. 
Åt frukost och åkte iväg till Jack. 
När Daniel vaknat och gjort sig i ordning åkte vi till stan. Åkte först till Skokällarn för att byta mina stövlar som jag köpte häromdagen. Fick skav av dem och kände i att det var en stor knöl bak i hälen. Skulle byta dem snabbt och lätt tänkte jag men så enkelt var det inte för de var slut. Provade några andra som var bra men alldeles för dyra. Fick pengarna tillbaka och är nu åter utan vinterskor. Var inne på Din sko och Kalle P, men där fanns inga. Får väl skicka efter. 
Köpte lite fler julklappar och lite mat. 
Åt lite mat när vi kom hem igen. Sedan bänkade sig Daniel vid tvn för att titta på Zlatan och jag åkte för att hämta Anton. De var ute i mörkret och lekte när jag kom. Jack pratade om att leka mer och att sova över. Då föreslog jag lite tyst och försiktigt för Leone att han kunde följa med hem ikväll och sova över och så blev det. 
De har lekt hela kvällen och haft jättekul. 
Jag har gjort två sorters strömmingslådor till jul ikväll. Hoppas de blev goda. Det såg fint ut i alla fall. 
Tittat på Så mycket bättre där det var Darin som var huvudperson ikväll. 
Jag lånade en madrass av mamma och bäddade bredvid Antons säng. När det var sovdags läste jag Aja baja Alfons Åberg för dem. Sedan sa jag god natt och gick. Hörde sen massa fnitter från rummet. 
Gick in och då berättade Jack att han tyckte det var lite svårt att somna. Jag satte mig en stund i Antons säng och då somnade de båda två rätt så fort. Hoppas nu bara han sover hela natten och inte vaknar inatt och blir hemsjuk. 

Har lovat dem att vi ska pyssla imorgon om vi hinner. 
Ska göra kåldolmar också och på eftermiddagen ska jag hem till mamma och göra lussebullar. 
God natt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar