onsdag 5 december 2012

Snöskottning

Det har tydligen snöat en hel del inatt. Det märkte jag när jag vaknade imorse och tittade ut. Garageuppfarten var skottad jättefint men sen hade plogbilen varit och plogat vägen. Det var bara att de plogat en gång och då lagt upp en vall på ca. 1,5 meter. Skitkul! Not. På bordet låg en lapp där Daniel skrivit: "Ingen tidning idag. För mycket snö." Skyndade på så mycket jag kunde med att få på Anton kläder och komma ut och skotta så vi fick ut bilen. Som tur var, var snön ganska lätt att skyffla undan. Fick iväg Anton till skolan och åkte en sväng för att se hur det såg ut i resten av byn. Överallt var det plogbilar som jobbade för full maskin. Åkte hem igen och åt lite frukost och väntade på att det skulle bli dags att åka till stan. Lyssnade på 2 kapitel av Harry Potter också medans jag väntade.
E22 var inte rolig att köra på idag. Jag körde inte fortare en 60km/h och tyckte att bilen for omkring på vägen. Var och bytte mina stövlar. Tog de vita. Handlade lite på Willys också innan jag åkte till sjukhuset.
Träffade sjuksköterskan Maida som frågade hur det var och om allt gick bra. Jag sa som det var att vissa dagar är bra medan jag mår illa andra. Hon sa att om det var så att jag mår illa flera dagar i rad skulle jag höra av mig för det var ju inte bra. Hon kollade blodtrycket och tyckte det var bra, 117/70. Hon tyckte att jag skulle gå och kolla ett Hb någon gång framöver så att det inte blir för lågt.
Åkte hem igen och insåg att klockan sprungit iväg så jag ringde jobbet och sa att jag kanske blev lite försenad. Var en snabbis på Ica och hämtade ut mitt paket från Ellos som kommit och var även ett snabbt ärende på apoteket och hämtade ut mina p-piller. Hem snabbt som ögat och provade kläderna så jag visste vilka som passade, packade ihop lite andra grejer och lite mat. Daniel berättade att han pulsat iväg i snön inatt ner till Preem för att hämta sin postbil. Han ansåg att det inte var någon idé att försöka köra ner. Flera av hans kollegor körde fast både vid Preem och där de hämtar tidningen och sen ringde chefen och sa att de skulle strunta i det eftersom de bara körde fast hela tiden. Så då pulsade han hem igen och skottade garageuppfarten innan han gick och lade sig. Han sa att han skulle ge sig ut på eftermiddagen och dela ut tidningen istället.
Daniel körde mig till jobbet. Var där 13.15 så det var ju ändå helt ok.
Fixade lite med personaltavlorna och lyssnade på sista kapitlet av Harry Potter. Så spännande och sorgligt. Nu vill jag se filmen och börja på sista boken. Ska lägga in den så jag kan lyssna på väg till och från Ullared på tisdag.
Tog några minuter och gjorde mig i ordning och blev sedan hämtad av mamma och Maria, så åkte vi ner till Ernebergskolans matsal för att förbereda för personalfesten. Vi dukade och gjorde fint. Det blev en trevlig fest. Det var några som inte var där och det var lite synd men så är det ju alltid att alla inte kan. Fick massa god mat och tog även hem en hel del som annars skulle ha slängts.
Några av kollegorna gjorde en lite sketch som var jättekul. De hade klätt ut sig så de inte såg riktigt kloka ut.
Fick massa komplimanger för att jag var fin ikväll. Tack snälla ni! Jag blir jätteglad.
Nu är jag trött och ska sova så jag orkar upp imorgon och jobba.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar