måndag 25 mars 2013

Äntligen!!!

Solen skiner och i solen är det fantastiskt varmt och härligt.
Körde Anton till skolan som vanligt imorse. Åkte därefter till stan för diverse inköp. Var först på Willys och handlade lite smått och gott. Fortsatte till Netto i väntan på att Ö&B skulle öppna. Där köpte jag lite godis till påsk. På Ö&B blev det dammsugarpåsar, påskliljor, tulpaner, ett stort påskägg till Anton med mera. Var en sväng på Karlsson också där jag köpte några blockljus och nya strumpor till Anton. Åkte sedan till Dollarstore och köpte lite sand till min ljusbricka.
När inköpen i stan var klara åkte jag vidare mot godisaffären i Gunnebo. Där hämtade jag 20 burkar. Man får ta tomma godisburkar som de har. Köpte lite mer godis också. Sen åkte jag hem.
Fyllde Antons ägg med massa godis jag köpt. Ska köpa en grej till och lägga i. En liten överraskning.
Har bakat lite kakor idag också. Har gjort Havrekakor med russin, syltgrottor och Makroner. Efter att ha försökt massa gånger tidigare och misslyckats gav jag upp. Men nu så här ett par månader senare tyckte jag det var dags att försöka igen. Och faktiskt blev det inte så dumt den här gången. Jag gjorde rosa och gula. Flera av de rosa sprack medan de gula blev jättefina. Vet inte varför det blev så, det var ju samma smet. Hur som helst är jag nöjd. Ska nog göra några fler imorgon.
Gjorde några nya tårtbottnar också till tårtan jag ska göra till fredag.
Anton och jag gick hem till mamma och pappa en sväng förut. Sofia hade lånat bilen. Mamma tyckte inte heller schemat var så himla bra. Jag blir förbannad bara jag tänker på det.
Tittat på CSI ikväll. Spännande som vanligt.
Imorgon ska vi åka och leta upp oss en björk till trappen och lite ris till bordet så vi kan påskpynta.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar