fredag 22 mars 2013

Födelsedag!!

Jaha så var man ett år äldre. 31. Det låter så mycket. Urgammalt.
Började dagen med att köra Anton till skolan. Sedan åkte jag till mamma eftersom vi tillsammans skulle åka till Erneborg och titta på nya arbetskläder. Tog med Maria också. Köpte 2 klänningar och en top. Dressen jag bestämt innan att jag skulle ha såg jag enligt Maria inte klok ut i så då struntade jag i den. Köpte istället en jeansklänning och en i vinrött. Började med att prova storlek XXL. Den var lite stor. Provade XL och tyckte den var bra men Maria tyckte jag skulle prova en i storlek L så det gjorde jag och den satt ännu bättre tyckte hon så det fick det bli.
Åkte hem och bakade 2 tårtor. En som jag tog med till jobbet och en tills imorgon när Jocke och Sofie kommer.
På jobbet bjöd jag personal och boende på den avdelningen jag jobbade idag och personalen på den andra avdelningen. De boende tyckte den var jättegod och trots att de fick stora bitar så åt de upp allt.
De sjöng för mig också. Gulligt!
Har varit en bra dag, en lugn dag.
Slutade vid 20 och promenerade hem i kylan. Tittade på Gladiatorerna och åt popcorn och ostbollar.
Fick en present av Daniel. Sista Breaking Dawn samlingsbox. Det visste jag ju eftersom jag själv beställt den. Fick en fin teckning av Anton som han målat i skolan. En teckning med tuppar och kycklingar som det stod Glad Påsk på.
Nu ligger Anton här bredvid mig och sover så sött och jag ska snart göra det samma.
Imorgon blir det upp 5.30 och iväg till jobbet. Sedan hem och vila en stund innan det är dags att dra iväg till bowlinghallen. Det ska bli kul!!
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar