måndag 18 mars 2013

Vart i hela friden är våren???

Jag tror det var 3 år sedan. Då fyllde jag år på påskafton (22 mars). Då var det jättevarmt och vi satt hemma hos mamma och pappa på deras altan och målade ägg. Vi dukade med långbord ute och satt där och åt vår påskmat. Det var helt underbart. På fredag är det den 22 mars igen och det verkar inte som det kommer bli i närheten lika underbart väder i år. Påsk som är veckan efter ligger nog också risigt till. Nä, nu ska det bli snökaos med upp till tre decimeter snö. Kallt är det ju också. 10 minusgrader på morgonen. Huh. Det känns ju inte alls lovande. Hinner det bli varmt till sommaren eller kommer snön ligga kvar i början av juni?? Det känns så. Nog med gnäll.
Jobbat 7-15 idag. Det har varit en bra dag. När jag kom hem hade Anton med sig Neo hem. De lekte för fullt. Jag råkade somna på soffan en stund. Hade inte riktigt planerat det men så blev det. Skönt var det förutom att jag vaknade med ont i nacken. Hade väl legat lite konstigt.
Tittat på CSI ikväll. Det var spännande. Stackars Sara.
Imorgon jobbar jag 7-13 och sedan ska jag på utvecklingssamtal med Anton på skolan. Det blir nog bra.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar