fredag 8 mars 2013

Bakdag!

Vaknade imorse vid 7,40 av att Anton hostade massor så då var det bara att gå upp. Åt frukost och vek tvätt. Efter att jag vikt tvätten kom jag på att jag är ju faktiskt hemma imorgon när det är Melodikrysset så jag kunde ju ha gjort det då.
Anton och jag åkte en sväng med bilen. Han har ju varit inne i 3 dagar så jag tänkte att lite frisk luft kanske inte var så dumt. Handlade lite också när vi ändå var på språng.
Idag har jag fortsatt med mitt kakbak. Jag har gjort schackrutor, skrynklor, wienerlängder, chokladsnitt och nötrutor. Allt blev bra utom wienerlängderna. Jag hade alldeles för mörk sylt på. Jag använde drottningsylt. Skulle haft någon ljusare. Jag ska prova att göra dem någon mer gång och se om det går bättre. Däremot gjorde jag de finaste skrynklorna jag någonsin gjort. De blev jättebra! De andra kakorna blev också bra men just skrynklor brukar jag misslyckas med och är därför extra nöjd idag!
Var hemma hos mamma och pappa med lite smakprov.
Tittat på Gladiatorerna ikväll och ätit popcorn. Det var länge sedan och så himla supergott. Klämde i mig ett halvt kilo räkor också. Hade sån abstinens så jag bara var tvungen att ha.
Har nyss sett en jättebra film. This means war. Det gick på CMore hits. Jag gillade den. Skrattade på flera ställen. Kan rekommenderas.
Imorgon börjar jag jobba klockan 13 och jobbar sedan till 21. Det är lite tråkigt att jag jobbar till 21 just den dagen det är final i melodifestivalen. Men shit happens. Jag får ju se upplösningen i alla fall.
Anton har hostat förskräckligt hela dagen. Tyckte han verkade hängig mitt på dagen och tog en temp. Då hade han 39,1 grader igen. Envisa sjukdom. Han tog lite Alvedon och då blev det bättre.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar