tisdag 11 juni 2013

Handlat igen

Var och hämtade 2 paket på Ica förut med kläder jag beställt. I det en låg Daniels skjorta och i det andra min klänning. Skjortan var alldeles för stor och är nu tillbakaskickad. Min klänning var helt perfekt och jag kände mig så fin i den. Den ska jag ha på Antons skolavslutning på fredag.
Var en sväng i stan idag igen. Köpte den sista blomman, den som fattades igår. Köpte även en fuxia på stam och satte ner i mitten innanför alla margeriterna. Det blev jättefint.
Har köpt en liten avslutningspresent till Anton idag också. En legogrej eftersom det är det han helst vill ha. Vi ska ju åka till Kolmården också nån gång på semestern så det kan ju vara en present i sig. Handlade lite bakgrejer också eftersom jag fick sådan lust att baka.
Har planterat nästan alla blommor jag köpt nu. Jorden räckte inte så några får tålmodigt vänta kvar i sina små krukor.
Har bakat 2 sorters muffins som jag tänker ta med till Antons skola imorgon. Jag brukar ju bjuda på något till hans fröknar. Liksom som ett tack för det här året. Har även gjort frosting som ska på. Så imorgon blir det att kliva upp några minuter tidigare för att hinna klart. Hoppas det blir bra!
Jag har försökt göra marshmellowsfondant också. Den blev väldigt kladdig men jag lade den i plast och hoppas den "ligger till sig" tills jag behöver den. Anton ville ha den blå men jag har än så länge inte haft i någon färg. Den kanske får vara bara vit.
Imorgon börjar jag jobba klockan 12. Har ju varit ledig i en vecka nu. Jobbar 2 dagar och är sedan ledig fredag, lördag och söndag. På fredag är det skolavslutning och på lördag karneval. Det ska bli kul. Undra vad Anton tycker om det?
På tal om karneval ska jag försöka hitta lite tid och plats för karnevalståget.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar