onsdag 12 juni 2013

Klänning!!!

Gick upp en halvtimma tidigare idag och gjorde klart cupcakesen. De med hallonmoussen på blev inte supervackra. Det var svårt att spritsa det snyggt. De andra däremot med den vita chokladfrostingen blev rätt så fina tyckte jag. Jag toppade dem med varsitt färskt hallon. Hoppas de smakade bra. Glömde givetvis att fotografera, som vanligt. Efter att jag lämnat Anton och cupcakesen i skolan åkte jag raka vägen hem och lade mig i solen. Det är så skönt och jag njuter varje sekund. Låg där kanske 1,5 timme. Plockade ner lite tvätt och hängde upp ny. Åt mellanmål i solen. Sen kom molnen. Då duschade jag och gjorde i ordning mig för jobbet. Stannade på Ica och köpte lite mat och körde sedan ett varv runt Krejstad innan jag svängde upp på Hagnäsvägen. Hade möte mellan 13-16. Det var ett riktigt bra möte tycker jag. Fick bland annat veta att vår löneförhöjning är klar och att den kommer redan med junilönen. Det retroaktiva kommer i juli. Var inne och kollade min lön och såg att jag kommer få betydligt mer än jag räknat med vilket är superbra. Slutade vid 21 och åkte raka vägen hem och övertalade Daniel om att jag skulle få köpa klänningen som jag ville ha från Tradera. Hade lite ont om tid eftersom aktionen gick ut 1 timme senare. Jag fick köpa den för utropspriset på 449:- plus frakt. Jag tycker den är jättefin! Hoppas nu bara måtten stämmer. Vore ju tråkigt annars. Vad ska man ha för skor till? Funkar det med vanliga enkla tygskor? Rosa? Vita? Svarta? Tacksam för tips!

Hunnit med att smälta Ahlgrens bilar i grädde ikväll också. Hoppas nu det blir gott. Ska lägga ihop tårtan imorgon efter jobbet. Ska bli spännande att se om min marshmellowsfondant är användbar. Den känns lite fastare i konsistensen nu i alla fall. Hoppas det blir bra!
Nu ska jag sova så jag orkar jobba hela dagen i morgon. Så, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar